|
Post by Betül Kurnaz on Aug 29, 2016 6:43:20 GMT
Öğrenci başarısının belirlenmesinde hangi ölçme araç ve yöntemleri kullanılmalıdır? Neden? Sınavlar öğrenci başarısını belirlemede nasıl sorunlar içermektedir? Sınavlarla ölçülemeyen bilgi ve beceriler var mıdır? Sınavla ölçülemeyen bilgi ya da beceriler varsa sınavların yerine ne önerirsiniz?
|
|
|
Post by nurdandogu on Aug 29, 2016 6:58:23 GMT
öğrenci başarısını belirlemek için sınavlarda çoktan seçmeli sorular, doğru yanlış soruları, boşluk doldurma soruları orantılı bir şekilde kullanılabilir. Öğrencilerin algılama düzeyleri ve bireysel farklılıkları vardır. Bazı öğrenciler çoktan seçmeli soruları daha iyi yaparken bazıları boşluk doldurmaları ya da klasik soruları daha iyi yapabiliyor. Tek bir ölçme aracı kullanıldığında doğru sonuçlar vermeyebilir. (kaynak ders notları ve ders içi tartışmalar)
|
|
|
Post by ecemsahin on Aug 29, 2016 7:08:06 GMT
en güzel sınav türü karma testtir. çünkü bireylerin farklı beceri türlerini(sentez, analiz, yetenek,beceri) karma test uygulayarak daha rahat ölçeriz. (kaynak: ders notları)
|
|
|
Post by esrabas on Aug 29, 2016 7:16:48 GMT
Öğrenci başarasını belirleme de en iyi en nitelikli sınav karma sınavdır. Öğrencilerin hepsinin bireysel farklıları ve algılama düzeyleri vardır nurdan doğu arkadaşımın dediği gibi ancak karma sınavlar kalabalık sınıflarda uygulanması zor oluyor bu yüzden çoğunlukla kullanılmamakta. (kaynak: ders içi tartışmalar)
|
|
|
Post by hanifecicibas on Aug 29, 2016 7:20:56 GMT
Ecem'in görüşünü destekliyorum. Sınavlarda karma test yapılması öğrencinin başarı düzeyinin artmasında faydalı olmaktadır. Fakat bazı seçme sınavlarında ise mesela mülakat gerekli olanlarda sözlü sınav kullanmak daha iyi olacaktır. Bunun için yapılacak olan sınava göre sınav türü belirlemek geçerliği arttıracaktır. (Kaynak ders notları ve ders içi tartışmalar.)
|
|
|
Post by Busra Ulker on Aug 29, 2016 7:35:12 GMT
Öğrencinin başarısını belirlemek için sözlü yanıt gerektiren soru türleri, uzun yanıt gerektiren soru türleri, kısa yanıt gerektiren soru türleri, çoktan seçmeli soru türleri, eşleştirme gerektiren soru türleri vb. ölçme araçları kullanılabilir. Bunlarla beraber öğrenci ürün dosyaları (portfolyo), performans görevleri, öz ve akran değerlendirmesi ve bunların puanlamasında kullanılan kontrol listesi,dereceleme ölçeği ve dereceli puanlama yönergesi (rubrik) kullanılır. Bunlardan çoktan seçmeli soru türleri ve kısa yanıtlı soru türlerinin tercih edilmesi daha uygundur. Çünkü kapsam geçerlilikleri fazla, iyi hazırlanmış sorularsa üst düzey bilgi becerileri ölçebilir, uygulanması kolay ve puanlama güvenirliği diğerlerine göre daha yüksektir. Sınavların sadece ezbere dayalı bilgileri yani analiz,sentez,değerlendirme düzeylerini çok ölçemiyor olması öğrencilerin başarısını belirlemede sorun içermektedir. Çünkü çocuklar düşünmeyi unutuyor sadece verilen bilgileri ezberlemeye yönelik çalışıyorlar ve bir süre sonra bu alışkanlık oluşuyor. Herşeyi ezberleyip, yorum yapma becerisini kaybediyorlar. Üst düzey bilgi ve becerileri (analiz,sentez,değerlendirme) ölçmede yetersiz kalan sınavlarımız var. Bence sınavsız bir eğitimin olabilmesi olanaksızdır. Bu yüzden sınav sorularının üst düzey becerileri ölçebilecek düzeyde hazırlanması için uğraşılmalı ve ders içinde anlatımı yaparken öğrencilerin üst düzey becerilerini ölçmeye yarayacak uygun yöntem ve teknikler kullanılıp öğrenciyi hazırlamak olabilir. Bunların yanında öğrencileri iyi tanımaya çalışıp onları tanımak için de uygun yöntemler kullanılabilir. (kaynak: ders notları ve ders içi tartışmalar)
|
|
|
Post by gokcetorun on Aug 29, 2016 7:35:49 GMT
Sınavlar iyi bir güdüleme aracı olmalıdır. Öğrencinin başarısını etkileyip arttırmada önemli bir faktördür. Öğrencinin peformansının belirlenmesinde, sınıfı geçip geçemeyeceği kararının verilmesi büyük ölçüde sınavlar yardımıyla olur. Bilgi ve becerileri ölçmek için yazılı sınavlar doğru sonuçları almamızı sağlayacaktır.
|
|
|
Post by elfartan0312 on Aug 29, 2016 7:36:44 GMT
sınavlarda çoktan seçmeli sorular,doğru yanlış soruları, boşluk doldurma soruları eşit ağırlıkta olmalı bilen ve bilmeyeni ayırt etmeye yönelik olmalıdır.ayrıca karma bir test oluşturulmalıdır çünkü her öğrencinin algı düzeyi ve zeka düzeyi birbirinden farklıdır.Öğrencinin konuya ilişkin bilgileri kavrayıp kavrayamadığını saptamaya ilişkin ayırt edici sorular olmalıdır.
|
|
|
Post by AYSE DENIZ GUNDUZ on Aug 29, 2016 7:49:12 GMT
Karma test öğrenci başarısını ölçmede en etkili yöntemdir. Aynı şekilde test tekrar test veya paralel formlar güvenirliği de öğrenci başarısını belirlemede etkili olabilir. Nasıl mı ? Karma test de her öğrencinin farklı şekilde eğilimleri olduğu için başarısını farklı sorular yöntemiyle gösterebilir. Test tekrar test uygulanan öğrenci grubunda ise öğrencilerde kalıcı izli öğrenme gerçekleşir.Yani hem sorularda hem de öğrenci cevaplarında kararlılık ön plandadır.Sınavlar öğrencide bir rekabet,hırs,stres, heyecan(bildiği halde cevaplayamama)hatta bazen psikolojik sorunlara bile neden olabilir.Sınavlarla ölçülemeyen bilgi ve beceriler vardır. YETENEK VE ZEKA. Her öğrenci sınavda başarılı olacak diye bir şey yoktur.El becerisi,resim yapma veya müziğe ilgisi yüksektir.Aynı şekilde sınavdan düşük alan öğrencide zeka geriliği vardır diyemeyiz.(kaynak: ders notları, ders içi etkinlik
|
|
|
Post by ecemsahin on Aug 29, 2016 7:50:32 GMT
bence sınavlarda gelişimsel ilkeler, bireysel farklılıklar, zeka türleri gözardı ediliyor. örneğin bir testte üst grup başarı sayılırken, alt grup yanlış cevaplar verdiği için başarısız sayılıyor. peki bu şekilde öğrenci elemek gerçekten güvenilir sonuçlar elde etmemizi sağlar mı? tüm sınavlarda yüksek sıralaması olan bir öğrenciyi ele alalım. evet yüksek puanlar almış olabilir, sıralaması ilk 1000 lerde olabilir. ancak akademik başarı sosyal becerilerle bütünleşmedikçe bir işe yaramaz.ya da biri sözel biri görsel zekaya sahip iki öğrenci ele alalım. görsel zekaya sahip bir öğrenci sözel soruları yapamadığı için başarısız sayılmamalıdır. bence bunun yerine yetenek sınavları geliştirlmelidir. ancak bu yöntem bir ego aracı olarak kullanılmamalıdır. tamamen güvenirliği ve geçerliği olan sınav türü olmalıdır. (kaynak: ali baykal-sınavlardan sınav beğen, ders notları ve ders içi tartışmalar)
|
|
|
Post by sibelataman06 on Aug 29, 2016 8:02:06 GMT
Öğrenci başarısını belirlemek için kısa yanıt gerektiren ve çoktan seçmeli sorular kullanılabilir.Çünkü geçerliliği sağlanabilir,soru sayısı artırılabilir. sözlü sınav gerektiren ve uzun yanıt gerektiren sorularda zaman alır ve her sınıf için uygun olmayabilir.Ecem ve Hanife arkadaşımın dediği gibi karma test en iyi sınav türüdür çünkü bazı öğrenciler test sorularını iyi yaparken bazıları uzun yanıt gerektiren soruları cevaplamada daha iyidirler. karma olması öğrenci başarısı için daha uygun olacaktır.Çok sayıda soru kullanılarak güvenirlik ve kapsam geçerliliği yüksek olacaktır.( kaynak ders notları)
|
|
|
Post by eliftugceyildiz on Aug 29, 2016 8:02:39 GMT
Öğrenci başarısının belirlenmesinde hangi ölçme araç ve yöntemleri kullanılmalıdır? Neden? Sınavlar öğrenci başarısını belirlemede nasıl sorunlar içermektedir? Sınavlarla ölçülemeyen bilgi ve beceriler var mıdır? Sınavla ölçülemeyen bilgi ya da beceriler varsa sınavların yerine ne önerirsiniz? Öğrenci başarısının belirlenmesinde güvenirliği yüksek ölçme araç ve yöntemleri kullanılmalıdır. Uygulamada ve özellikle eğitimde, ölçmek istediğimiz bilgi ve becerilerin tümünü bir sınavla ölçmek olanaksız olduğu gibi sonuca başka faktörlerde (motivasyon, dikkat dağınıklığı, sağlık sorunları, vb.) etki eder. Sınavların yerine bir şey önermekten ziyade, sınav sistemini iyileştirmeyi önermek daha doğru olur diye düşünüyorum. (kaynak:ders notları ve ders içi tartışma)
|
|
|
Post by meryemozdemir78 on Aug 29, 2016 8:53:27 GMT
Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının gecerlılıgı tam değildir. farklı zeka, bılgi ve beceri türlerini bır sınavda ölçmek ve bütün öğrencılerın yapılarını bır gıbı dusunmek ölçmede hatalara neden olacaktır.bu sekılde yapılan sınavlar güveırlılıgıde etkılemektedır. gecerlılıgı tam olmayan ölçmelerin güvenırlılıgıde dusuktur... öğrencibasarısının belırlenmesı için temel egıtım sıstemı degıstririp öğrencının neye yetenegı oldugu belırlenmelı ve cocugun egıtımı buna gore yonlendırılmelıdır. boylelıkle alanında uzman ve ısıni severek yapan ınsanların yetıstırılmesı hedeflenmelıdır.
|
|
|
Post by hasanburakfindik on Aug 29, 2016 9:19:42 GMT
Sınavlar öğrencinin öğrendiği bilgiyi soyut yapıdan somut yapıya geçirmesiyle oluşan basit bir değerlendirme sistemidir ama her sistem gibi bu sisteminde bir çok eksikliği ve yetersizliği vardır. Öğrencinin psikolojik yapısı bu sınav değerlendirmelerine eklenmez. Sınav günü çocuğun içinde bulunduğu ruh hali değerlendirilmediği için tam olarak doğru bir ölçme olamaz. Bir diğer sorun ise sınıftaki her çocuk ortak bir zeka alt yapısı ve işleyişine sahip değildir. İnsanlar yapısal olarak beyinlerinin bir lobunu daha etkin kullanırlar. Beyninin sol lobunu kullananlar mantıksal hareket ederken, sağ lobunu kullananlar daha rastgele/sezgisel hareket eder. Hazırlanacak sınavlar daha doğrusu sınıflar ve ders işleyişi bu ayrıma göre yapılırsa sistemsel değerlendirmeler daha doğru dönüt sağlayabilir. Tüm bunlar göz önüne alınarak sayısal not ağırlıklı değerlendirme öğrencinin öğrendiğini yada öğrenmediğini anlamada yetersiz kalır. Tüm bunların ortak bir paydası olarak yapılacak sınavın yazılı, sözlü, görsel ve işitsel olmak üzere farklı bölümlerde ve günlerde yapılması daha doğru sonuçlar sağlayabilir.
|
|
|
Post by atesoksinan50 on Aug 29, 2016 9:33:18 GMT
Öğrenci başarısının belirlenmesinde kapsam geçerliği yüksek olan ölçme araç ve yöntemleri kullanılmalıdır.Sınavlar öğrenci başarısını belirlemede puanlayıcıdan kaynaklanan sorunlar başta olmak üzere öğrencinin kişisel durumuna göre verilen puanlar sistematik sabit vb. yapılan puanlama hataları sınavların öğrenci başarısını belirlemede oluşturduğu sorunlar içerisinde yer almaktadır.Ayrıca bütün bunların dışında elif arkadaşımızın da söylemiş olduğu gibi motivasyon,dikkat dağınıklığı,sağlık sorunları gibi sorunlar da sınavlarda öğrenci başarısını belirlemede sorun olarak karşımıza çıkmaktadır.Sınavla ölçülemeyen bilgi ve beceriler kişinin beyinsel yapısından kaynaklanan doğuştan varolan beceriler olabilir . Buna örnek olarak kişinin sesinin güzel olmasını örnek verecek olursak bu kişisel özelliğin belirlenmesi sınav yapılması yerine kişinin çevresel faktörleri de göz önünde bulundurularak ve kişiye rehberlik faaliyetinde bulunarak kişiyi yönlendirmek çok yerinde ve uygun olacaktır.Böylece kişisel olarak bulunan bir özellik ön plana çıkacak ve kişi daha da başarılı olacaktır.
|
|